- دقیقا به موضوع مقاله اشاره کنید
طبق آمارها، عناوینی که مستقیماً خواننده را مخاطب قرار می دهند و آشکارا به مخاطب می گویند که چه چیزی در انتظار اوست، عملکرد مناسبی دارند
- از صفات و افعال مثبت در عنوان استفاده کنید
یکی از بدترین کارها هنگام انتخاب عنوان برای نوشته، استفاده از افعال و صفت هایی است که حس منفی به کاربر منتقل میکنند. بايد با كمي تامل به کمک صفت ها و افعال مناسب تر، به عنوان بهتری برسید به عنوان مثال ممکن است برای عنوان یک مقاله بنویسید “چطور بر ترس خود هنگام رانندگی غلبه کنیم؟” که بهتر است نوشته شود “۱۰ تکنیک ساده برای افزایش اعتماد به نفس در رانندگی”.
- از افعال متنوع استفاده کنید
فعالی مانند کشف کنید، یاد بگیرید، رشد دهید، بپرید، امتحان کنید در جذب مخاطب تاثير به سزايي دارد.
- خواننده را مخاطب قرار دهید
در هر کجای عنوان و متن که امکانش وجود دارد، خواننده را مستقیماً با کلماتی مثل “شما” یا “برای شما” مخاطب قرار دهید.
- استفاده از عدد در عنوان مقاله
تحقیقات آماری نشان داده که اضافه کردن عدد به عنوان نوشته نرخ کلیک را افزایش می دهد. علت واضح است چون کاربران عدد را به متن ترجیح می دهند! مثلاً به جای آنکه بنویسیم “چطور سرعت سایت را افزایش دهیم؟”، می توانیم بگوئیم: “۱۵ تکنیک ساده برای افزایش سرعت سایت.”
- از کاربر سوال بپرسید
با این کار حس کنجکاوی مخاطب را تحریک کرده و او را تشویق می کنید تا سریعاً به جواب برسد.
تهیه و گردآوری توسط آقای مهدی مهرابی از تیم اصفهان پلاس