0
03134452700

معرفی کتاب ایده عالی مستدام

این کتاب در یک کلام به این پرسش ساده پاسخ می‌دهد که چگونه می‌توان ایده‌ها را ماندگار کرد؟ چه می‌شود که برخی ایده‌ها (در هر حوزه و در هر سطحی) بدون تأثیرگذاری به سرعت از بین می‌روند در حالی که برخی ایده‌ها به شدت در ذهن مردم نفوذ کرده و سال‌ها ماندگار می‌شود؟ نویسندگان این کتاب، شش اصل برای ماندگار کردن ایده‌ها و روش‌های انجام آن‌ها بیان کرده‌اند که خلاصه این شش اصل در ادامه آمده است. حروف ابتدایی این شش اصل، کلمه “SUCCES” را به وجود می‌آورند.
• اصل اول – مغز ساده(Simple):
اصل لازم موفقیت ایده (ولی نه کافی)، ساده بودن مغز ایده است.
• اصل دوم – غیرمنتظره(Unexpected):
با غیرمنتظره‌ها، توجه مردم را بیش‌ازپیش جلب کنید.
• اصل سوم – ملموس(Concrete):
ملموس صحبت کردن تنها راهی است که می‌توان مطمئن شد که ایده ما برای همه مخاطبان معنی واحدی دارد.
• اصل چهارم – معتبر بودن(Credible):
اگر ایده مطابق باورهای مردم باشد، آن را معتبر می‌دانند و می‌پذیرند.
• اصل پنجم – احساسی بودن(Emotional):
یافتن احساس درست و برانگیختن صحیح آن عامل کلیدی در ماندگاری ایده است. چگونگی برانگیختن احساس را در کتاب بخوانید. به مردم کمک کنید اهمیت ایده شما را ببینند و بدانند.
• اصل ششم – داستانی بودن(Stories):
داستان‌های درست و مناسب موجب عمل کردن افراد می‌شود. داستان امکان تمرین ذهنی به ما می‌دهد تا در موقعیت واقعی از آمادگی بیشتری برخوردار باشیم.مشخصات کتاب
-نویسنده:چیپ هیث, دن هیث
-مترجم: سید رامین هاشمی, مجتبی اسدی
-تعداد صفحات: ۳۷۲ صفحه
-نوبت چاپ:پنجم
-شابک ۱۳ رقمی: ۹۷۸-۶۰۰-۶۲۲۷-۳۲-۰
-ناشر: انتشارات آریانا قلم
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − پنج =