برگزاری كارگاه توسعه پایدار اقتصادی با رویكرد اقتصاد خلاق

کارگاه توسعه پایدار اقتصادی با رویکرد اقتصاد خلاق برگزار می شود. هدف از برگزاری این کارگاه معرفی صنایع خلاق و تاریخچه آن، بیان ضرورت این …
کارگاه توسعه پایدار اقتصادی با رویکرد اقتصاد خلاق برگزار می شود.

هدف از برگزاری این کارگاه معرفی صنایع خلاق و تاریخچه آن، بیان ضرورت این صنایع، اصول و مبانی صنایع خلاق و دسته بندی آن ها و نیز بیان مصادیق این صنایع است.

واژه «اقتصاد خلاق» که به معنی فعالیت های اقتصادی با بکارگیری خلاقیت افراد در جهت اهداف تجاری است، در سال ۲۰۰۱ میلادی از سوی جان هاوکینز، عضو کمیته مشاوره UNDP متداول شد. وی اقتصاد خلاق را به ۱۵ صنعت، از هنر گرفته تا علم و فناوری تعمیم داد. اقتصاد خلاق نه تنها کالاها و خدمات فرهنگی، بلکه بازی ‌ها، اسباب بازی‌ ها و کل حوزه «تحقیق و توسعه» را در برمی گیرد.

مفهوم اقتصاد خلاق که بر مبنای سرمایه‌ های خلاق تعریف می‌شود از عوامل موثر بر رشد اقتصادی و اجتماعی جوامع پیشرفته به شمار می رود.

کارگاه اقتصاد خلاق که با تدریس رسول بیدرام، عضو هیات علمی گروه اقتصاد هنر دانشگاه هنر اصفهان، ارائه می گردد، روز پنجشنبه 2 اسفند، از ساعت 16 تا 19 در محل میدان قدس، روبروی ترمینال باقوشخانه، سالن جلسات خانه جوان اصفهان برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *