جمعه 28 خرداد با اخبار استارتاپی این هفته همراه باشید

پادکست اخبار استارتاپی

1-دیجی کالا تقدیرنامه سه ستاره لجستیک و زنجیره تأمین منابع را از آن خود کرد.

در هفته‌ای که گذشت دومین دوره اعطای جایزه ملی لجستیک و زنجیره تأمین برگزار شد و دیجی کالا توانست تقدیرنامه سه ستاره حوزه لجستیک و زنجیره تأمین را از آن خود کند.

2-سرویس سررسید اپلیکیشن دیوار تعطیل شد.

سه‌شنبه خبر رسید محصول سررسید از زیرمجموعه‌های دیوار که به‌عنوان دستیار تخصصی مشاوران املاک برای مدیریت پَروَنجاها شناخته می‌شد به دلیل استقبال کم مشاوران املاک از این سرویس تعطیل شد. در مدت یک سال کار کردن آزمایشی سررسید 5 هزار نصب فعال در کافه بازار به دست آورد. علیرضا نصری مدیرعامل سررسید در این رابطه گفت: به دلیل سنتی بودن مشاوران املاک، خیلی از این اپلیکیشن استقبال نکرده‌اند.

3-مایکت انحصار بازار را شکست!

دوشنبه این هفته نشست خبری مایکت برگزار شد. وحید رحیمیان مدیرعامل مایکت در این نشست گفت: وجود مایکت باعث شده انحصار در این اکوسیستم یعنی اصرار اپلیکیشن از بین برود. به گفته رحیمیان مایکت اکنون روی 25 میلیون تلفن هوشمند نصب است. 10 میلیون کاربر یکتا دارد و 22 هزار توسعه‌دهنده ایرانی با آن همکاری می‌کنند. مدیرعامل مایکت گفت: فروش این شرکت در سال 99 به میزان 8/2 برابر سال 98 بوده و اکنون تراز درآمد مایکت مثبت است.

4-بازدید رئیس اتاق بازرگانی تهران از کارخانه نوآوری آزادی

این هفته مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران و جمعی از مدیران این اتاق از کارخانه نوآوری آزادی بازدید کردند و با مدیران این کارخانه درباره فرصت‌های همکاری برای پیوند صنایع و اکوسیستم استارتاپی در کشور گفتگو کردند.

5-رشد 11 درصدی سفرهای خردادماه نسبت به ایام نوروز

اسنپ تریپ این هفته اعلام کرد: در تعطیلات رسمی خردادماه یعنی از 13 تا 16 خرداد میانگین تعداد رزرو هتل و یا خرید بلیط هواپیما نسبت به سفرهای نوروزی امسال رشد 11 درصدی داشته است.

6-مستر بلیت در گزارش خود زمان انتظار مشتریان خود را 15 ثانیه اعلام کرد.

این هفته مستر بلیت استارتاپ فعال در حوزه گردشگری خبر داد که میانگین مدت‌زمان انتظار برای برقراری تماس با کارشناسان پشتیبانی این شرکت 15 ثانیه و میانگین مکالمه حدود 2 دقیقه است. علیرضا دلاوری مدیر خدمات مشتریان مستر بلیت در این رابطه گفت: در حال حاضر تیم خدمات مشتریان مستر بلیت در  24 ساعت شبانه‌روز 97 درصد تماس‌های ورودی را پاسخگوست و تنها 3 درصد از تماس‌ها از سوی تیم پشتیبانی مستر بلیت بدون جواب می‌ماند.

7-پیام‌رسان گپ زیرساخت‌های تبلیغاتی و تجاری‌سازی خود را آماده کرد.

مهدی انجیدنی مدیرعامل گپ این هفته خبر داد این پیام‌رسان به‌تازگی زیرساخت تجاری‌سازی و تبلیغات را فراهم کرده تا کسب‌وکارها در ایران یا در کشورهای دیگر محصول و سرویس‌های خود را به کاربران هدفشان از طریق گپ معرفی کنند.

8-دلیل افزایش کرایه‌های اسنپ و تپسی چیست؟

این هفته اسنپ و تپسی اعلام کردند در قیمت پایه کرایه‌های خود افزایش قابل‌توجهی نداشته‌اند و رشد تقاضای سفر در کنار ثابت بودن تقریبی تعداد رانندگان طی یک ماه گذشته اصلی‌ترین عامل افزایش قیمت کرایه‌ها برای محقق شدن سفرها بوده است.

9-نحوه فعالیت استارتاپ ها در حوزه سلامت دیجیتال تدوین شد.

دوشنبه خبر رسید پیش‌نویس سند بالادستی نحوه فعالیت استارتاپ ها در حوزه سلامت دیجیتال تدوین و برای اظهارنظر نهایی برای استارتاپ های این حوزه ارسال‌شده است. وزارت بهداشت در نظر دارد هر چه زودتر این سند را نهایی و ابلاغ کند.

10-مرکز نوآوری همراه اول راه‌اندازی شد.

این هفته خبر رسید مرکز تحقیق و توسعه همراه اول با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، مرکز نوآوری همراه اول را راه‌اندازی کرد. رویکرد این مرکز حمایت از استارتاپ ها و تیم های نوپا در محور اصلی فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای و خدمات تجاری‌سازی و شتاب‌ده‌ی اعلام‌شده است.

11-رشد 64 درصدی تعداد مشتریان همکاران سیستم در دوران شیوع کرونا

سه‌شنبه این هفته مجمع عمومی شرکت همکاران سیستم برگزار شد. فرید فولادی مدیرعامل همکاران سیستم در این مراسم گفت که این شرکت در دوران پاندمی کرونا رشد 64 درصدی تعداد مشتریان را تجربه کرده. محصول سپیدار بیش از  9 هزار مشتری جدید جذب کرده و درآمد راهکاران ابری 5/4 برابر افزایش پیداکرده است.گفتنی است بیش از 1500نفر در مجموعه همکاران سیستم مشغول به کار هستند.

فولادی ورود سپیدار سیستم آسیا از شرکت‌های زیرمجموعه همکاران سیستم به بورس را دستاورد دیگر این مجموعه در سال گذشته عنوان کرد و گفت طی این مدت یکی از شرکت‌های زیرمجموعه همکاران سیستم ارزش بالای 1000 میلیاردی ثابت پیدا کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *