جمعه 19 دی با اخبار استارتاپی این هفته همراه باشید

پادکست اخبار استارتاپی

راه‌اندازی انبارهای سیار دیجی‌کالا و آسایش بیشتر فروشندگان

این هفته دیجی‌کالا در صفحه اینستاگرام فروشندگان خود اعلام کرد سندبار سیار جدید در تهران راه‌اندازی کرده است. انبارهای سیار دیجی‌کالا کامیونت‌های ایسوزو هستند که در محل‌های ثابتی برای 2 تا 3 ساعت توقف می‌کنند تا فروشندگان بتوانند محموله‌هایشان را به‌جای ارسال به انبارهای دیجی‌کالا به آن‌ها تحویل دهند. چهارشنبه عصر شرکت دیجی‌کالا گزارشی با عنوان سرمایه‌های انسانی دیجی‌کالا را منتشر کرد و مراسمی آنلاین با حضور مدیران ارشد این شرکت به مناسبت رونمایی از گزارش برگزار شد. در این گزارش دیجی‌کالا اعلام کرد تعداد همکاران آن هم‌اکنون 6135 نفر است و طی 7 سال اخیر 30 برابر رشد تعداد پرسنل داشته است. بر اساس این گزارش 486 تنوع شغلی در دیجی‌کالا وجود دارد و میانگین سنی این شرکت 30/30 سال است. گزارش دیجی‌کالا نشان می‌دهد 26 درصد از مدیران این شرکت و در بین تمامی همکاران 16 درصد خانم‌ها هستند. روند جذب نیرو در این شرکت پس از شیوع کرونا شتاب بیشتری گرفته که این شتاب در بخش عملیاتی بیش از دیگر بخش‌ها بوده است. همچنین بیشترین نیروهای دیجی‌کالا در بخش عملیات مشغول هستند. مدیران دیجی‌کالا در مراسم رونمایی گزارش گفتند مسائل اخلاقی در شرکت خط قرمز ماست. سعید محمدی در رابطه با فعالیت دیجی‌کالا خارج از مرزهای ایران گفت: چشم‌انداز توسعه دیجی‌کالا به خارج از مرزهای ایران در دستور کار است؛ اما شرایط سیاسی و اقتصادی کشور مقداری برنامه را با تأخیر مواجه کرده اما جلوی آن را نخواهد گرفت.

ثبت رکورد 10 هزار سفر توسط اسنپ در جزیره کیش
به نوشته خبرگزاری فارس در روز شنبه این هفته شرکت اسنپ توانسته به رقم بیش از 10 هزار سفر در جزیره کیش برسد. این در حالی است که مدت زمان کمی از حضور اسنپ در این جزیره می‌گذرد و ورود آن به کیش با اعتراض تاکسی رانان همراه بوده است.

بازار در آستانه 10 سالگی خود رکورد 45 میلیون نصب فعال را شکست!
این هفته خبر رسید بازار در آستانه 10 سالگی از مرز 45 میلیون نصب فعال گذشت. فروردین‌ماه سال 98 بازار اعلام کرد که از مرز 40 میلیون نصب فعال عبور کرده است و این در حالی بود که هشتمین سال فعالیت خود را سپری می‌کرد.

تاثیر حذف قیمت‌های خودرو و مسکن بر اساس آمارهای دیوار
سه‌شنبه دیوار با انتشار گزارشی نشان داد که نتیجه حذف قیمت خودرو و مسکن از پلتفرم انتشار آگهی پس از 8 ماه تنها به اتلاف وقت کاربران منجر شده و باعث کاهش قیمت یا جلوگیری از افزایش آن نشده است. همچنین خبر رسید فرمول جدید قیمت‌گذاری شورای رقابت باعث افزایش قیمت خودرو و افزایش 23 درصدی تماس‌ها در آگهی‌های دیوار برای خودروهای اعلامی شده است.

نمایش لایه‌های آلودگی هوا در تهران توسط مسیریاب بلد
این هفته نقشه و مسیریاب بلد خبر داد لایه نمایش آلودگی هوای مناطق مختلف تهران را به نقشه خود اضافه کرده است.

همکاری دو پلتفرم باما و ماشینچی و ارائه وام خودرو تا سقف 500 میلیون تومان
دوشنبه “باما” پلتفرم خرید و فروش خودرو خبر داد در آستانه دوازدهمین سال فعالیت خود همکاری مشترک با استارتاپ “ماشینچی” را آغاز کرده است. ماشینچی کارشناسی 360 درجه خودرو و خدمات کلیه مراحل انجام معامله از کارشناسی تا تنظیم سند قطعی و همچنین خدمات جانبی دیگر را به‌صورت شفاف و تحت پوشش بیمه به مشتریان خود ارائه می‌دهد. از دیگر خدمات همکاری این دو پلتفرم، ارائه وام به خریداران خودرو از طریق ماشینچی است. خریداران خودرو می‌توانند زیر 100 میلیون تومان بدون ضامن و بین 100 تا 500 میلیون هم تنها با معرفی یک ضامن و با مدرک کامل طی 48 ساعت وام به‌صورت آنلاین دریافت کنند

سرمایه‌گذاری اسمارتاپ ونچرز در استارتاپ پاساژ
این هفته خبر رسید شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر اسمارتاپ ونچرز در استارتاپ پاساژ سرمایه‌گذاری کرده است. پاساژ یک مارکت پلیس رایگان و بدون کارمزد برای عرضه و تقاضا میان فروشنده و خریدار است. در حال حاضر بیش از 10 هزار فروشگاه با عرضه بیش از 500 هزار محصول در دسته‌بندی‌های مختلف در پاساژ فعالیت می‌کنند. فروشندگان این پلتفرم مغازه‌داران یا فروشندگان فعال اینستاگرام و تلگرام هستند. مدل درآمدی پاساژ برحسب کمیسیون نیست بلکه برحسب تبلیغات است و اگر فروشنده‌ای بخواهد فروش بیشتری در پاساژ داشته باشد، می‌تواند در آن تبلیغ کند. پاساژ مزایای خود را نبود پروسه‌ها و قوانین سخت بر روی قیمت‌گذاری محصولات و کوتاه بودن دوره‌های تصفیه با فروشندگان اعلام می‌کند. همچنین خدمات لجستیک را خود فروشندگان انجام می‌دهند که به اعتقاد این شرکت باعث کاهش هزینه‌های تمام‌شده برای خریدار می‌شود. پاساژ از سال 94 کار خود را آغاز کرده و راند دوم سرمایه خود را از شرکت موناکو دریافت کرده و اکنون در راند سوم، اسمارتاپ در جمع سهامداران آن است.

اپلیکیشن ترب رقیب جدید دیجی‌کالا با بیش از 5/1میلیون نصب فعال در کافه بازار
چهارشنبه این هفته ترکان کامرانی (مدیر مارکتینگ موتور جستجوی خرید ترب) اعلام کرد در هفته به‌طور میانگین بیش از 4 میلیون نفر از خدمات سرچ ترب بهره می‌برند. او گفت هم‌اکنون بالغ بر 5 هزار فروشگاه در ترب فعالیت می‌کنند و تنوع محصول حال حاضر ترب 2 تا 3 برابر دیجی‌کالاست. اپلیکیشن ترب در کافه بازار به بیش از 5/1 میلیون نصب فعال رسیده است.

شرکت سپیدار سیستم هم راهی فرابورس شد.
این هفته خبر رسید شرکت سپیدار سیستم که تولیدکننده نرم‌افزارهای مالی برای کسب و کارهای کوچک است وارد فرابورس شد. سپیدار سیستم در سال 1387 به‌عنوان زیرمجموعه همکاران سیستم تأسیس شد. سپیدار در بازار دوم فرابورس پذیرش‌شده و عرضه اولیه آن یعنی 15 درصد از سهام این شرکت معادل 30 میلیون سهم از مجموعه 200 میلیون سهم چهارشنبه انجام شد.

افزایش 25 درصدی مشتریان فعال ابرآروان
شرکت ابرآروان خبر می‌دهد که اکنون در بیش از 40 کشور دنیا از هنگ‌کنگ تا مونترال مشتری فعال دارد. به گفته این شرکت اکنون 50 هزار کسب و کار و وب‌سایت از خدمات ابری آروان استفاده می‌کنند. این عدد نسبت به پایان تابستان امسال بیش از 25 درصد افزایش داشته است.

گزارش یکتانت درباره کمپین بلک فرایدی در آمریکا
سه‌شنبه پلتفرم تبلیغات دیجیتالی یکتانت گزارشی از کمپین‌های تبلیغاتی مربوط به بلک فرایدی را میان سایت‌های ایرانی منتشر می‌کند. یکتانت می‌گوید: 232 شرکت در زمینه صنعت زیبایی، بهداشت و سلامت با این شرکت همکاری کرده‌اند و مجموعاً 536 کمپین در یکتانت با این موضوع اجرا شد.بیش از 3/1 میلیارد نمایش در کمپین‌های این حوزه گزارش شده است. گفتنی است بیش از 20 حوزه کسب و کاری با یکتانت خدمات تبلیغات دیجیتال انجام می‌دهند. بر اساس گزارش یکتانت واژه‌های قیمت، حراج، رایگان و بهترین، بیشترین اثرگذاری در تبلیغات دیجیتال بلک فرایدی را داشته‌اند.

همکاری ساترا و ویکست برای تسهیل ورود استارتاپها در حوزه تولید محتوا
این هفته تفاهم‌نامه‌ای بین ساترا و ویکست در راستای ورود استارتاپ‌ها به بخش رگلاتوری این حوزه و تولید محتوا امضا شد. هدف از این اقدام اصلاح رگلاتوری و تعریف خط قرمزهای جدید برای همکاری مؤثرتر با بخش خصوصی و استارتاپ‌ها در حوزه تولید محتواست.

آیا بالاخره پهنای باند شبکه‌های اجتماعی خارجی محدود می‌شود؟
این هفته مجتبی رضا خواه (رئیس فراکسیون اقتصاد دیجیتال مجلس) اعلام کرد که برای راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات باید پهنای باند شبکه‌های اجتماعی خارجی را محدود کرد؛ موضوعی که از دیدگاه او تا به امروز اراده‌اش وجود نداشته است.

چرا هنوز ورود استارتاپ‌ها به فرابورس با مشکل روبروست؟
این هفته امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران، مهم‌ترین عامل طولانی شدن ورود استارتاپ‌ها به بورس را دارایی‌های نامشروع برخی از شرکت‌ها عنوان کرد. او همچنین اختلاف‌نظر در مورد شفافیت صورت‌های مالی و ابهاماتی در مورد نحوه شناسایی درآمدها و هزینه‌های برخی از استارتاپ‌ها را دلایل دیگر معرفی کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *