خرید محصول توسط کلیه کارت های شتاب امکان پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود محصول در اختیار شما قرار خواهد گرفت و هر گونه فروش در سایت های دیگر قابل پیگیری خواهد بود.
در این کارگاه آموزشی که توسط خانه جوان اصفهان برگزار میشود، رویکردی به نوآوری در مدل کسب و کار مبتنی بر ترکیبی از اصول و ابزارهای اصلی TRIZ و رویکرد جدیدی برای مدلسازی کسب و کار ارائه شده است که برای توصیف و بازنمایی مدلهای تجاری، عناصر سازنده را معرفی میکند. این کارگاه آموزشی مروری بر وضعیت موجود در حوزه مدلسازی کسب و کار را ارائه میدهد و در مورد فرضیههای اصلی استفاده از TRIZ در حوزه سیستمهای تجاری بحث میکند. کاربرد ابزارها و مفاهیم کلیدی TRIZ مانند ایدئال، تناقض، منابع و روند تکامل سیستمهای تجاری در متن مدلهای تجاری مورد بحث قرار گرفته است.
شکی نیست که TRIZ در حال تبدیل شدن به یکی از روشهای اصلی در شرکتهای بزرگ و کوچک صنعتی در سراسر جهان برای حمایت از نوآوری در فنآوری و همچنین تولید و محافظت از مالکیت معنوی و مادی است. قدرت TRIZ به عنوان مجموعهای از روشها برای حمایت از خلاقیت و نوآوری در ریشههای دانشبنیان و تلاشهای گسترده تحقیقاتی آن است که منجر به درک چگونگی عملکرد متخصصان و علاقهمندان به فنآوری برای حل مشکلات اختراعی و ایجاد ایدههای جدید خلق شده است. چنین تحقیقات گستردهای به استخراج، ساختار و منظم سازی دانش هر دو فرآیند اختراع و الگوهای راهحلهای خلاقانه کمک میکند که میتواند برای حل مشکلات جدید و تولید ایدههای جدید مورد استفاده مجدد قرار گیرد.
طی دهههای گذشته دنیای تجارت تحت تأثیر عوامل زیادی مانند اتوماسیون گسترده فرآیندهای تجاری و تولید، کوتاه شدن دورههای عمر محصول، نمونهسازی سریع، ارتباطات فوری و ارزان، برونسپاری جهانی، خرید آنلاین و محمولههای جهانی، رسانههای الکترونیکی قرارگرفته است. موانع سنتی جغرافیایی و مربوط به هزینه که برای محافظت از مشاغل استفاده میشدند در حال از بین رفتن هستند و امروزه حتی مشاغل کوچک در مقیاس جهانی شروع به رقابت میکنند. این وضعیت تقاضای جدیدی برای مشاغل ایجاد میکند: آنها نه تنها باید محصولات و خدمات نوآورانه ارائه دهند، بلکه روشهای ابتکاری تجارت را نیز پیشنهاد میدهند، در غیر این صورت حتی در صورت ارائه یک محصول رقابتی به بازار، شانس شکست بسیار زیاد خواهد بود. یک مثال مشهور، معرفی پخش کننده موسیقی iPod توسط اپل بود که به لطف ترکیبی جدید از خدمات کالا با iTunes، به سرعت بازار را به هم ریخت و سهم بازار سایر تولیدکنندگان پخش کننده موسیقی را که بر بازار تسلط داشتند، به شدت فشرده کرد؛ اما آیا iPod بهتر موسیقی پخش میکرد؟ خیر، اما ارزش اضافی به مصرفکنندگان ارائه داد در حالی که سایر تولیدکنندگان تقاضا را نادیده میگرفتند.
امروز این وضعیت هم به کالاهای مصرفی و هم به کالاهای صادرات، واردات مربوط میشود. با این وجود در حالی که دنیای فناوری از نوآوری استفاده میکرد، دنیای تجارت نیازی به نوآوری را تجربه نکرد. اکثر قریب به اتفاق مشاغل هنوز هم از چند مدل کلاسیک از سیستمهای تجاری استفاده میکنند که صدها سال بدون تغییر قابل توجهی وجود دارد. در این کارگاه آموزشی تمامی این موارد مورد بررسی قرار میگیرد.
یک مدل تجاری «هوشمند» میتواند به شرکت کمک کند سهم بازار خود را حتی بدون معرفی محصولات و خدمات جدید یا افزایش حجم تولید آنها به میزان قابلتوجهی افزایش دهد. در بیشتر موارد، باید یک مدل جدید باشد که متفاوت از رقابت است؛ به عبارت دیگر، ما در مورد نوآوری صحبت میکنیم. از آنجا که TRIZ در حال حاضر به عنوان یک رشته سیستماتیک پیشرو در حمایت از مراحل اولیه نوآوری قرار گرفته است، به نظر میرسد منطقی است که کاربرد TRIZ در نوآوری در مدل تجاری را نیز در این کارگاه آموزشی بررسی کنیم.
تاکنون بیشتر برنامههای TRIZ به حوزههای فناوری و رشتههای مهندسی پرداختهاند. از زمان ایجاد TRIZ توسط مهندسان برای مهندسان بدیهی است که باعث پیشرفت در مشاغل خواهد شد. با این وجود در پایان قرن بیستم آشکار شد که TRIZ پتانسیل وسیعتری از تئوری فقط برای خلاقیت فنی دارد. ابتدا متوجه شدیم که افرادی که به طور جدی TRIZ مطالعه میکنند، در زمینههای دیگر، غیر فنی نیز تفکر خلاق و مهارت حل مسئله خود را بهبود میبخشند. دوم، چندین کار تحقیقاتی نشان داد که میتوان اصول اساسی TRIZ را در زمینههای مختلفی مانند هنر نیز مشاهده کرد به همین دلیل است در این کارگاه آموزشی سعی شده است تمامی این مسائل را به یادگیرندگان آموزش دهیم. با این مبحث علمی همراه شوید.
رایگان
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.