معرفی اجمالی بر دوره :
مخاطبان طی این دوره با تعاریف و مفاهیم اصلی مهندسی خلاقیت آشنا می شوند. ابزارهای مهندسی خلاقیت را شناخته و تلاش میکنند تا در حل مساله های شرکت و تیم خود از آنها استفاده کنند.
خرید محصول توسط کلیه کارت های شتاب امکان پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود محصول در اختیار شما قرار خواهد گرفت و هر گونه فروش در سایت های دیگر قابل پیگیری خواهد بود.
این کارگاه آموزشی درباره مهندسی خلاقیت توسط خانه شهرداری اصفهان برگزار میشود. در این کارگاه آموزشی افراد با مهندسی خلاقیت و تواناییهای خود آشنا میشوند و البته کارگاه در این جهت حرکت میکند تا بتواند تواناییهای افراد را به سمت و سویی کاربردی حرکت دهد. سطوح نوآوری کاملاً مورد بررسی قرار میگیرد و تجاریسازی و بیان ایدههای جدید نیز ارائه خواهد شد. برخی تناقضها در مهندسی خلاقیت وجود دارد که بر روی ایدهها تأثیر میگذارد این موارد تناقض نیز در کارگاه آموزشی مهندسی خلاقیت ارائه میشود. پارامترها و معیارهای خلاقیت ارائه خواهد شد. در صورت وارد شدن به این کارگاه ایدئالهای افراد بیان خواهند شد به این صورت که پس از تعریف ایدئالهای سیستمی و مجموعه ایدئال هر فردی، افراد یاد گیرنده ایدئالهای ذهنی خود را بر روی کاغذ آورده و میتوانند از آنها استفاده کنند، اصول خلاقیت و چگونگی ایده پردازی در کارگاه آموزشی مهندسی خلاقیت توسط ایده پردازان حرفهای ارائه خواهد شد. افراد چگونگی حل مسئله را یاد میگیرند.
اهمیت خلاقیت به عنوان وسیلهای برای نوآوری در طراحی مهندسی در این کارگاه مورد بحث قرار گرفته است. یک اقدام خلاقانه نیاز به پذیرش ایده، محصول یا فرآیند توسط رشته، مانند مهندسی و حوزهای مانند علوم یا علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) دارد. مهندسان امروز باید خلاق و مبتکر باشند. مشکلاتی که امروزه مهندسان با آن روبرو هستند، خواستار تفکر اصیل هستند.
برای ادامه رقابت در سطح جهانی، شرکتهای مهندسی برای تولید محصولات جدید برای نوآوری به افراد خلاق و تیمهای خلاق اعتماد میکنند. ارزیابی طراحی مهندسی خلاق (CEDA) روش جدیدی را برای ارزیابی طراحی مهندسی خلاق ارائه میدهد. برخلاف اقدامات قبلی، CEDA اصلاح شده اصالت و سودمندی را نیز اندازهگیری میکند که تا به امروز، در مقایسه با سایر اقدامات خلاقیت عمومی و مهندسی خلاقیت، یک جز منحصر به فرد است. طراحی خلاق و اندازهگیری آن ممکن است به عنوان یک کاتالیزور برای افزایش ثبت نام در STEM عملی محسوب شده است…
در این کارگاه آموزشی یاد میگیرید که خلاقیت یکی از عناصر اساسی مهندسی است. خلاقیت مربوط به تولید راهحلهای جدید و مؤثر برای حل مشکلات است، در حالی که مهندسی خلاقیت طراحی نیز هدف مشابهی متمرکز بر راهحلهای فناوری دارند. شوک اسپوتنیک در اکتبر 1957 بود که برای اولین بار تحقیق در مورد افرادی که راهحلهای خلاقانه تولید میکنند، فرآیند شناختی که آنها به کار میگیرند، محیطی که آنها این فعالیتها را انجام میدهند و ویژگیهای محصول ایجاد شده را برانگیخت. این کارگاه خلاصهای از چارچوب روانشناختی است که راهنمای تلاش برای درک چگونگی پرورش خلاقیت است تا سازمانهای مهندسی بتوانند ظرفیت خود را برای نوآوری به حداکثر برسانند. تعبیه خلاقیت در آموزش مهندسی از اهمیت ویژهای برخوردار است.
شناسایی مشکلات دنیای واقعی و تشخیص اینکه ممکن است به چندین راهحل – یا هیچ راهحلی برای آن موضوع – نیاز باشد مهمترین قسمت در شرح وظایف مهندسی خلاقیت است. چنین دیدگاهی از خلاقیت ناشی میشود که به مهندسان اجازه میدهد تا موقعیتهای جدید را بداههپردازی و با آن مرا بپذیرد. یک مهندس با ویژگیهای خلاقانه میتواند بدون تغییر یک فرمول مشخص، خود را با تغییر وفق دهد و با موفقیت مشکلات جدیدی را بپذیرد. برخی از ویژگیهای خلاقیت به راحتی قابل تشخیص است، در حالی که برخی دیگر تقریباً قابل تشخیص نیستند. این کارگاه آموزشی سعی دارد در این باره به بحث بپردازد و به شکل عملی یادگیرندگان را برای ایده پردازی حمایت کند.
انواع خلاق تفکر خارج از چارچوب وجود دارد که از محدود کردن شغل و سبک زندگی خودداری میکنند. از آنجا که آنها میتوانند از مرزهای معمول فراتر روند، مهندسان خلاق راهحلهای بیشتری برای مشکلات غیر خلاق مییابند. عدم طبقهبندی باعث میشود افراد خلاق مستقل، کنجکاو و تحمل تعاریف مبهمتری داشته باشند. آنها تمایل بیشتری برای ریسکپذیری و پایداری در حل مشکلات دارند. کارگاه آموزشی مهندسی خلاقیت راهحلهای زیادی برای غلبه بر مشکلات مربوط به ایده پردازی شما دارد.
سوالی هنوز موجود نیست. اولین کسی باشید که سؤالی درباره این محصول بپرسید.
تومان300,000
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.