آزمون سنجش مدیریت زمان، ساده ترین راه برای شناسایی باگهای شخصیتی و کاری است. با انجام تست رایگان مدیریت زمان بهترین پاسخها را برای مدیریت زمان خود بدست آورید.
فهرست مطالب
منظور از مدیریت زمان چیست؟
مدیریت زمان یکی از مهمترین و بزرگترین دغدغههای امروزی بشر است. اگر فردی در برنامه ریزی و مدیریت زمان خود برای انجام کارها دچار ضعف باشد، مشکلات فراوانی برایش ایجاد خواهد شد. همچنین برخی از مسائل شخصی و اجتماعی مثل انواع چالشها که در زندگی ایجاد میشوند نیز میتوانند در برنامه ریزی و مدیریت زمان فرد را دچار مشکل کنند. ناگفته نماند که تمامیاین چالشها را نمیتوانیم به ضعف خودمان در مدیریت زمان برای انجام کارها نسبت دهیم.
چرا رسیدن به رویاهای بزرگ برای ما دست نیافتنی میشوند؟
در حالت کلی میتوانیم مدیریت زمان را مجموعهای از مهارتها، مسائل و چالشها بدانیم. اکثر مشکلات و چالشهایی که در زندگی ایجاد میشوند ممکن است که خود را در قالب ضعف در مدیریت زمان بروز دهند. در این صورت افرادی که اعتقاد دارند در مسئله مدیریت زمان دارای ضعف هستند، به دنبال چارهای برای بهبود در مهارتها و نحوهی مدیریت زمان خواهند بود.
انواع برنامههای مدیریت زمان طراحی شدهاند که افراد بتوانند به راحتی درباره مدیریت زمان، تمامیجنبهها را در نظر بگیرند و از این رو مدیریت انجام کارهایشان را بهترین نحو انجام دهند. همچنین آزمون سنجش میزان مدیریت زمان در قالبهای متفاوتی طراحی شده که به راحتی به صورت پرسشنامه سنجش میزان مدیریت زمان و آنلاین در اختیار قرار گرفتهاند.
راههایی برای مدیریت زمان که دچار کمبود آن نشویم
علتهای مختلفی در دنیا وجود دارند که تمامیافراد به خاطر هر یک از آنها دچار کمبود زمان میشوند. اما آنچه که در این میان اهمیت دارد، تشخیص علت کمبود زمان است. این کار باعث میشود تا راحتتر و سریعتر به فکر مدیریت زمان و به دنبال راه حل آن باشیم
برخی از علتهای رایج که در میزان سنجش مدیریت زمان تاثیر گذارند
1- اهداف غیر واقعی و بزرگ
به میزانی که اهداف موجود در زندگی ما بزرگتر باشند میزان احساس ما نسبت به کمبود زمان بیشتر خواهد بود.
در مثال سادهای اگر بخواهیم این موضوع را بیان کنیم، میتوانیم به مدیری که به تازگی وارد دنیای صنعت شده است، اشاره کنیم. فرض کنید که شما بعنوان مدیر یک سازمان در آرزوی تبدیل شدن به یک مدیر موفق هستید. زمانی که به بزرگترین سازمانهای و صنعتی دنیا فکر میکنید و یا رویای تاثیر گذاری در حوزه دانش و علم را سر دارید، آنچه بیش از همه به آن فکر میکنید، محدودیت زمان است. در آزمون میزان سنجش مدیریت زمان، این گزینه از پاسخهایی که
به سوالات دادهاید بررسی میشود و به صورت کامل در اختیارتان قرار میگیرد.
2- ضعف در اولویت بندی و مهارت تصمیم گیری
یکی از دلایل مدیریت زمان مشکل در اولویت بندی فعالیتهای روزانه است. زمانی در زندگی هست که ممکن است این احساس را داشته باشیم که ندانیم کدام یک از فعالیتهای خودمان را به نفع دیگری کنار بگذاریم. در این زمان است که تصمیم گیری و اولویت بندی برای مدیریت زمان به کمک ما میآید.
اولویت بندی یک مهارت ضروری با دشواریها و چالشهای مخصوص به خود است. آزمون میزان سجش مدیریت زمان به ما کمک میکند که ظرفیت توانمندی خود را در مدیریت زمان بسنجیم. از این رو بدون ترس میتوانیم اولویت بندی کارهای خود را انجام دهیم.
۳-تفویض اختیار و مدیریت زمان
یکی از ضعفهایی که در مدیریت زمان ممکن است به وجود بیاید، واگذار نکردن کارها به دیگران است. این که کارها بر اساس مهارت دیگران به آنها واگذار کنیم میتواند راهی برای صرفه جویی در وقت باشد. تست میزان مدیریت زمان به شما کمک خواهد کرد تا شخصیت خود را در این زمینه بسنجید.
۴-کمال طلبی و مدیریت زمان
این گزینه بیشتر برای افرادی اتفاق میافتد که سعی دارند کار خود را به بهترین نحو انجام دهند. به همین دلیل است که برای برخی از کارها زمانی که سپری میکنند بیش از انتظار خواهد بود. از این رو ممکن است این احساس را داشته باشند که مشکل اصلی آنها مدیریت زمان در زندگی است و اگر مهارت لازم برای مدیریت زمان را نداشته باشند این کمبود وقت و کارهای سطحی استاندارد زندگی و کار آنها را به شدت کاهش میدهد.
۵-مهارت حل مسئله و مدیریت زمان
اگر که به عنوان یک مدیر سازمان، ایرادات و مشکلات موجود در سازمان را به صورت موردی و بدون داشتن نگاه فرایندی حل کنیم، دچار کمبود زمان خواهیم شد. بنابراین باید مسیر کار در تیم را درست انتخاب کنیم، ریشه یابی مسائل را انجام دهیم و از کمک افراد با مهارت در این زمینه بهره ببریم.
۶- نداشتن انگیزه و مدیریت زمان
انگیزه نداشتن به عنوان یکی از بزرگترین مشکلهای شخصیتی روانی در افراد مشاهده میشود. اگر زمانی که قصد انجام کاری را داریم هیچ انگیزهای در وجودمان نباشد، وقتی که برای آن صرف میکنیم کندتر از همیشه خواهد شد. آنگاه احساس میکنیم که برای بهبود مدیریت زمان باید راه حلی را برای خود پیدا کنیم. در پاسخ به برخی سوالات آزمون میزان سنجش مدیریت زمان، ضعف شما در این مسئله برایتان روشن خواهد شد.
۷- اهمال کاری و تاثیر آن در مدیریت زمان
وقتی زمان کافی برای انجام کاری را داریم اما ترجیح بدهیم آن را عقب بیندازیم، یکی از روشهای دیگر کمبود زمان را در زندگی خود وارد کردهایم.
۸- هنر نه گفتن به دیگران
یکی از باگهای شخصیتی افراد ضعف در هنر نه گفتن است. اینکه نمیتوانید به سادگی به دیگران نه بگویید میتواند مشکلی بزرگ در زندگی باشد. با این کار شما قسمت عمدهای از زبان خودتان را صرف انجام کارهایی کرده اید که به دلایلی مانند رودربایستی یا خجالت آن را پذیرفته اید. بدانید که انجام این کار نه تنها به معنای بهبود تواناییهای شما نیست بلکه زمینه ساز ایجاد دردسرهای بیشتر و تحمل میزان بار بیشتری از مشکلات دیگران بر شانههای شما خواهد بود.
۹-مدیریت انرژی در مدیریت زمان
مهمترین مسئلهای که در کنار مدیریت زمان باید به آن توجه شود، مدیریت انرژی است. اینکه آگاهی از میزان انرژی و میزان فشاری که میتوانید برای انجام کارها تحمل کنید را داشته باشید، یکی از اصلیترین مواردی است که در مدیریت زمان باید به آن توجه کنید. داشتن زمانهایی برای تجدید قوا و استراحت میتواند عملکرد و کارایی شما را برای انجام فعالیتهایتان تا حد زیادی افزایش دهد.
آزمون میزان سنجش مدیریت زمان برای مدیران
مهمترین دارایی برای کارآفرینان مدیریت زمان است. بزرگترین فکری که آنها دارند رسیدن به میزان درآمدی است که برای آن برنامه ریزی کرده اند. اما مهمترین مشغله ذهنی آنها مشکل کمبود وقت و مدیریت آن است. آنها معتقدند که اگر شیوه صحیح مدیریت زمان را بدانند مشکل کمبود وقت آنها حل خواهد شد بلکه زمانهای اضافی را هم در زندگی خواهند داشت.
استفاده از ۲۴ ساعت در روز میتواند بزرگترین موفقیت شما در زندگی باشد. سعی کنید که برای زمانهایی که بیکار هستید نیز فعالیتی را برای خود تعریف کنید. این کار میتواند باعث گشوده بودن ذهن شما و پیشرفتتان در مسیر زندگی شود.
جمع بندی:
داشتن یک برنامه ریزی قوی و از پیش تعیین شده که بتواند کارایی ماهانه آنها را به ۱۰۰ برساند، از عوامل موفقیت آنها زندگی است. آزمون سنجش میزان مدیریت زمان پیشرو به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید ضعف خود را در آنچه در موارد پیشین گفته شد، بیابید. هم چنین راه حلی برای داشتن یک مدیریت زمان عالی به شما پیشنهاد خواهد شد.
پرسش و پاسخ:
قوی ترین تکنیک مدیریت زمان چیست؟
اولین، بهترین و اثبات شده ترین تکنیکهای مدیریت زمان، برنامه ریزی است؛ زیرا امور شما را بصورت صحیح سازماندهی میکند، بینشی دقیق از تمامی کارهایی که باید انجام شود را به شما میدهد و در آخر اگر بتوانید تمامی کارهای روزانه، هفتگی یا ماهانه خود را برنامه ریزی کنید، بقیه کارها به راحتی انجام خواهند شد.
چه مهارتهایی برای مدیریت زمان مورد نیاز است؟
پنج مهارت مهم مدیریت زمان به ترتیب برنامه ریزی، تصمیم گیری و اولویت بندی، تعیین مرزها و نه گفتن، واگذاری و برون سپاری وظایف و در آخر ساختن سیستم یکپارچه و پیروی دقیق از آن هستند.
سلام و روزبخیر. پنج عنصر اصلی مدیریت زمان را چه چیزهایی تشکیل میدهند؟
سلام. وقت بخیر. پنج عنصر کلیدی مدیریت زمان عبارتند از: محیط مساعد ، تعیین اولویتها ، حذف موارد غیر اولویت دار ، تعیین هدف و ایجاد عادات مناسب. با رعایت این پنج اصل مدیریت زمان شما به درستی پیش خواهد رفت.
سلام. من چیزی شنیدم در خصوص سیستم ۳-۳ در مدیریت زمان. این سیستم چیه؟
سلام. سوال بسیار خوبی را مطرح کردید. این به این معنی است که در مدیریت زمان خو د، کارهای مد نظر را به ۳ دسته تقسیم بندی میکنید.
۱) کارهایی که نمیخواهید انجام دهید، اما در واقع باید انجام دهید.
۲) کارهایی که میخواهید انجام دهید و در واقع باید انجام شوند.
۳) کارهایی که میخواهید انجام دهید، اما نیازی به انجام آنها نیست.
این سه تشکیل دهنده سیستم ۳-۳ مدیریت زمان هستند.
وقت بخیر. آیا مدیریت زمان یک مهارت سخت است؟
وقت شما هم بخیر. بله. مهارتهای سخت مربوط به دانش فنی خاص و آموزشی است. در حالی که مهارتهای نرم ویژگیهای شخصیتی مانند رهبری، ارتباطات یا مدیریت زمان آن را تشکیل میدهند. اما باید بدانید که هر دو نوع مهارت برای موفقیت و پیشرفت در اکثر مشاغل ضروری است