در دهه 50 ميلادي Timex اولين ساعت مچي بود كه تقريبا هر كسي مي توانست آن را بخرد. قبل از Timex برند هاي خاص مانند رولكس وجود داشته اند كه بازار محدود و پر درآمدي را نشانه گرفته بودند. قبل از Timex طبقه متوسط فقط از ساعت هاي جيبي يا زود شكن مي توانستند استفاده كنند تا اينكه Timex با شعار دوام و پايداري وارد دنياي كسب و كار شد.
Timexدر تبليغات خود از تست شكنجه استفاده مي كرد مثلا ساعت Timex رو به چوب بيس بال مي بستن و با توپ به آن ضربه مي زدند و يا در يخ منجمد مي گذاشتند و يا بين قلاب يك خرچنگ بزرگ ميگذاشتند!
تا سال 1960 يك سوم ساعت هاي موجود در آمريكا Timex بودند و 15 سال بعد با فروش بیش از 500میلیون ساعت مچی، Timex یک دوم بازارهای آمریکا را تصاحب کرد.
رمز موفقیت Timex :
- دوام: تست نشکن و با شعار دستی به سرش بکش
- قیمت مناسب: قابلیت خرید برای اقشار مختلف جامعه
منبع: اصفهان پلاس