استراتژی‌های طراحی وب برای تبدیل بازدیدکننده به مشتری بالفعل

استراتژی های طراحی وب برای تبدیل بازدید کنندگان به مشتریان بالفعل

اگر شما نرم افزاری مانند تحلیلگر گوگل را برای پیگیری مسیر ترافیکی در وب سایت خود استفاده کنید، شما ایده خوبی در مورد اینکه هر روز چه تعداد بازدیدکننده دارید و چه مدت زمانی آنها در وب سایت شما میمانند، دارید. فرصت هایی نیز می‌باشد که شما ایده خوبی برای درصد بازدیدکنندگانی که در واقع مشتری می شوند، داشته باشید. اگر این اعداد و ارقام همان چیزی نیستند که مد نظر شماست، ممکن است مشکل آنها مربوط به محصولات یا خدمات شما نباشد، ممکن است که طراحی وب شما مقصر باشد.

اگر فکر میکنید این مورد است، در اینجا برخی از مواردی را که هنگام ارزیابی و بازسازی طراحی وب سایت خود باید در نظر بگیرید مطرح می‌شود.

سهولت ناوبری باید در خط مقدم استراتژی طراحی وب شما باشد:

به عبارت ساده، اگر بازدیدکنندگان شما به سادگی نتوانند متوجه شوند که چگونه میتوانند به جایی که می خواهند بروند یا چگونه، کاری را که نیاز دارند انجام دهند، از سایت شما خارج می شوند.

متأسفانه، هیچ چیزی برای جبران این امر وجود ندارد، شما می توانید مطالب عالی و طراحی فوق العاده جذاب برای خوانندگان خود فراهم کنید، اما هربار آنها را به دلیل پیمایش از دست خواهید داد، این اتفاقات تأثیر ناخوشایندی روی کسب و کار شما ایجاد می‌کند.

در ابتدا، شما مشتریان بالقوه خود را از دست دادید (به احتمال زیاد برای همیشه). سپس، به عنوان بخشی از فرآیند رتبه بندی وب سایت ها، موتورهای جست و جو نرخ بازدید سایت را ردیابی می‌کنند.

این در واقع میزان زمانی است که بازدید کنندگان زمان میگذارند روی سایت، قبل از اینکه از آن خارج شوند. فرضیه ی بخشی از الگوریتم موتور جست و جو این است که اگر مشتری سریعا از سایت شما خارج شود به این معنی است که با توجه به کلمات وارد شده توسط آنها، وب سایت شما مورد استفاده برای آنها نیست.

رتبه بندی پایین موتورهای جست و جو به این معنی است که احتمال کمتری دارد که وب سایت شما در صفحه اول یا دوم نتیجه مطلوب ظاهر شود.

اگر شما مطمئن نیستید که آیا مسائل جهت یابی یا موضوعات جهت یابی برای شما هزینه های تبدیل به همراه دارد یا نه، این مقاله عالی می‌باشد که آن را تعیین و در صورت لزوم آن را رفع کنید و با استناد به این جهت یابی که یک عامل بسیار مهم است استفاده از سایت های گروه سومی حائز اهمیت میباشد.

طراحی سازگارشونده:

طراحی وب سازگار شونده(RWD) صرفا گزینه ای نیست، این فلسفه طراحی است که بر حداکثر UXمتمرکز است، اندازه آن صفحه نمایش و نوع دستگاه مهم نیست.

خوشبختانه، طراحی این نوع وب چندان دشوار نیست، زیرا فقط به یک کد انتهایی نیاز دارد که به اندازه صفحه نمایش پاسخ دهد، و با توجه به اینکه smart TV های جدید محبوبیت دارند، این مهم است که اطمینان حاصل شود که UX در این پلت فرم جدید از بین نمیرود. هنگامی که این طراحی وب در حال انجام کار است یا به هر طریقی، آزمایش کاربر باید به طور حتمی اتفاق بیفتد که در حال حاضر نقص هایی وجود دارد.جنبه مهم این است که کاربر در هر دستگاه از کیفیت و سرعت یکسانی برخوردار است.

آیا شما قابل اعتماد و اطمینان هستید؟

قبل از اینکه مشتریان روی لینک “محل سفارش” کلیک کنند،آنها می خواهند بدانند که با یک برند شخصی تجارت میکنند که می توانند به آن اعتماد کنند.

طراحان وب برای ایجاد احساس اطمینان در کسانی که از وب سایت آنها بازدید میکنند، چه کاری می توانند انجام دهند؟

مهم است که به خاطر داشته باشید که سه حوزه از نگرانی وجود دارد که اکثر مردم هنگام خرید از یک وب سایت دارند:

  • مشتریان قبلی رضایت داشته باشند یا خیر.
  • اگر آنها معامله ای انجام دهند،اطلاعات مالی آنها در معرض خطر نیست.
  • اینکه تجارت از شهرت خوبی برخوردار میباشد و ایستادگی در صنعت است.

این امر می تواند در طراحی وب با درج آرم ها و پیوندها به آژانس های معتبر، مجوزها، سازمان های حرفه ای یا گواهینامه های ویژه صورت گیرد.   از جمله بیوگرافی یک شرکت نیز مطلوب است.

بازدیدکنندگانی که به راحتی بتوانند به نظرات مشتریان دسترسی یابند، آنها نیز به احتمال زیاد مشتری می شوند. شما نیز ممکن است یک بنر کوچک برای انتشار ارقام مشتریان راضی به صورت روزانه داشته باشید (با گزینه ای برای رضایت ها). اگر شما یک شرکت B2B هستید، سپس لوگو سازمان های دیگری را که با آنها تجارت کرده اید، با یکدیگر ادغام نموده اید، در نهایت، از اهمیت بالایی برخوردار است که به وضوح شواهدی را نشان می دهد که معاملات مالی با اطمینان انجام می شود.

سایر مواردی که می تواند اعتماد مشتری را از راه های منفی تحت تأثیر قرار دهد، شامل:

عدم به روزرسانی مداوم مطالب، تبلیعات بنری مزاحم و پاپ آپ ها و محتوای نوشتاری ضعیف است.

توجه از عنکبوت های موتور جستوجو:

اول از همه، شما باید برای درک این موضوع واژگان را بدانید.

“serp” مخفف صفحه نتایج موتورهای جستجو است.

این در اصل، لیستی از صفحات وب است که موتور جستجو پس از اینکه یک کاربر، جستجو انجام داده است، باز می گرداند.

“serp” شامل نتایج جستجوی ارگانیک خواهد بود (وب سایت هایی که به طور طبیعی در لیست ظاهر می شوند)، و نتایج حمایت مالی (وب سایت هایی که در صدر نتایج ظاهر می شوند دلیل آن این است که صاحبان آن مبلغی را بابت جایگاهشان پرداخت کردند).

در حالت ایده آل، خواستار این هستید که وب سایت شما در بالای لیست های ارگانیک ظاهر شود. این دلالتی است که طراحی وب سایت شما برای موارد بسیار خاص_UX عالی، کلمات کلیدی در متاتاگ های شما و محتوای غنی در وبلاگ های شما”امتیاز” از موتور جستجو دریافت کرده است. بنابراین شما نیاز به یک نویسنده حرفه ای خواهید داشت. از همه مهمتر،داده هایی وجود دارد که بر اساس سرعت و پیمایش، میزان ردیابی ها و… جمع آوری می شود که عنکبوت ها گزارش می دهند.

داشتن یک سایت آزمایش شده توسط کاربر که طی 2_3 ثانیه بارگیری شود، به سادگی جهت سازی می شود و به اندازه ی کافی دارای محتوای جذاب است(تصاویر را فراموش نکنید) برای بازدیدکنندگانی که میخواهند در سایت بمانند، در پیشرفت رتبه های شما بسیار فراتر خواهد رفت.

یکی از نکات کلیدی این فرآیند، درک نحوه کار رباتها و عنکبوت های موتور جستجو است. سپس، شما باید وب سایت خود را طراحی کنید تا از این طریق قادر به داشتن، عنکبوت ها و ربات ها به نفع خود باشید.

ترکیب رسانه های اجتماعی:

شما باید در همه جا، در هر سایت رسانه اجتماعی حضور داشته باشید و سپس برخی از آنها و هر مقدار محتوا، هر ایمیل، هر پستی در وبلاگ شما، هر اینفوگرافیکی(نشر دادن اطلاعات بر پایه گرافیکی) که در سایت خود قرار می دهید قابل اشتراک باشد و صرفا باید دارای گزینه هایی باشد که به صورت برجسته برای چنین اشتراک گذاری قرار داده شده است و کمی درمورد گزینه ها(دکمه های)خود خلاقیت پیدا کنید. این فقط به این دلیل توجه آنها را جلب خواهد کرد و شاید به بازدیدکننده فشار بیشتری برای اشتراک گذاری بدهد، تنها به این دلیل که آنها فکر می کنند گزینه ها (دکمه های) شما بسیار جالب هستند.

گزینه های CTA :

گزینه های(دکمه)CTA از آنچه فکر می کنید اهمیت بیشتری دارند. تعداد زیادی تست A/B در مورد دکمه ها با نتایج بسیار مهمی انجام شده است.

  • ابتدا، دکمه های شما باید به جای لبه های مربعی، منحنی مانند باشد.چرا؟ زیرا، از آنجا که لبه های منحنی شکل چشم ها و توجه را به سمت داخل جلب می کنند، در حالی که لبه های مربعی چشم ها و توجه را به سمت بیرون جلب می کنند.
  • ثانیا، آنها باید در خط دید بیننده باشند.
  • ثالثا، یک دستور درست روی دکمه قرار دهید.

هم اکنون، دستور شما می تواند بسیار متداول باشد(اکنون بخرید، بارگیری کنید و…) یا می تواند خاص تر باشد. آزمایشA/B نشان می دهد، دستوراتی که خاص تر هستند، کلیک های بیشتری را به خود اختصاص می دهند.

اطلاعات تماس شما:

بعضی از “سران بزرگ” واقعا نمی خواهند شما اطلاعات تماس آنها را به سادگی بیابید، اما شما یکی از آنها نیستید و این بسیار مهم است که مشتریان شما چندین روش برای برقراری ارتباط دارند.

آنها پرسش هایی دارند، آنها برآمدهایی دارند، آنها نظرات/بازخوردی، دارند و خواستار این می‌باشید که آنها به سادگی از طریق تلفن، با ایمیل، با ارسال پیام، شما را بیابند، و درعوض شما پاسخ خواهید داد!

نکته ای که درمورد اطلاعات تماس به خوبی نمایش داده شده این است که: به شما اعتبار و اعتماد بیشتری می‌بخشد.

استفاده از رنگ:

از آنچه روانشناسی و علوم اعصاب در مورد واکنش پاسخ مغز به عوامل مختلف به ما میگوید، استفاده کنید،مانند رنگ. اکنون می دانیم که قسمت های خاصی از مغز در مقابل رنگ های متفاوت به روش های گوناگونی فعال می شوند. درحالی که ممکن است رنگ ها “ساختن یا خراب کردن”،

تصمیم نهایی برای مدتی ماندن و یا کلیک بر روی آن گزینه برای یک “آزمایش رایگان”، مطمئنا، دانستن اینکه چه رنگ هایی باعث ایجاد احساسات یا واکنش های خاص می شوند، قطعا این روش  نمی تواند آسیبی ببیند. داشتن تعداد زیادی ترافیک وب سایت چیز خوبی است. در حقیقت، اولین قدم در جذب مشتری می باشد. اما اگر وب سایت شما برای استفاده بصری نیست، اگر در همه ی سیستم عامل ها و محیط ها کار نکند، اگر در نتایج موتور جستجو ظاهر نمی شود، یا بازدیدکنندگان احساس راحتی ندارند که با شما کار کنند، این بازدیدکنندگان هرگز مشتری شما نمی شوند.

خوشبختانه، اگر شما مفاهیم فوق را در طراحی وب خود به کار برید، مشاهده خواهید کرد که نرخ تبدیل شما افزایش می یابد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *