چگونه با یادگیری آرایشگری مو کسب درآمد کنیم

از صفر تا صد شغل آرایشگری مو. درآمد آرایشگری مو. خدمات آرایشگری مو

فهرست مطالب

چگونه با یادگیری آرایشگری مو کسب درآمد کنیم؟

طراحی مدل مو، آرایشگری مو یا همان هیر استایلیست “hairstylist”  یک شغل جذاب، کاربردی و پر درآمد برای خانم‌ها و آقایان محسوب می‌شود.

حتما برای شما پیش آمده که با مراجعه با آرایشگاه‌ها، فردی را در حال دیزاین و طراحی موی مشتری دیده باشید و از نتیجه کار آن فرد متحیر شوید!

اگر به شغل آرایشگری مو علاقه‌مند هستید و می‌خواهید از این راه کسب درآمد کنید ما در این مقاله از صفر تا صد شغل آرایش مو را برای شما توضیح می‌دهیم تا با اطلاعات کامل این شغل را انتخاب کنید.

آرایشگری مو

آرایشگر مو کیست؟

آرایشگری مو یا همان hairstyle   یکی از مشاغل تخصصی در حوزه‌ی آرایشگری محسوب می‌شود. شما می‌توانید به طور تخصصی در یکی از رشته‌های آرایشگری آموزش دیده و مشغول به کار شوید از جمله این تخصص‌ها می‌تواند آرایش و پیرایش مو باشد.

در واقع یک آرایشگر مو شخصی است که می‌تواند تمام خدمات مربوط به مو و یا یک یا چند عدد از این خدمات را به طور تخصصی انجام دهد.

آرایشگر مو کار طراحی و دیزاین مو و مرتب سازی مو، کوتاهی مو و …. را برای موهای افراد مختلف انجام می‌دهد. در ادامه‌ی این مقاله با وظایف این شغل به طور کامل آشنا می‌شوید.

خدمات آرایشگر مو

یک آرایشگر مو یا متخصص آرایش مو خدمات مختلفی را می‌تواند به مشتریان خود ارائه دهد و یا اینکه می‌تواند در یکی از این خدمات به طور تخصصی فعالیت کند. از جمله خدماتی که آرایشگران مو ارائه می‌دهند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برای موفقیت در شغل آرایشگری مو چه نکاتی را باید رعایت کرد

گذراندن دوره‌های آموزشی معتبر:

برای ورود و موفقیت در این شغل پر‌مخاطب ابتدا لازم است که با مراجعه به یک آموزشگاه معتبر در زمینه‌ی آموزش آرایشگری مو، دوره‌های مربوط به این شغل را گذرانده و مدراک مورد نیاز را کسب نمایید.

گذراندن دوره‌ی کار آموزی و یا شاگردی:

در ابتدا برای کسب تجربه‌ی بیشتر و آشنایی کامل با کار، سعی کنید به صورت کارآموز در یک آرایشگاه معتبر، کار یاد بگیرید سپس می‌توانید راحت تر برای خود به صورت مستقل کار کنید‌.

توانایی برقراری ارتباط با مشتریان:

شما باید روابط عمومی بالایی داشته باشید و بتوانید با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و آن‌ها را راضی نگه دارید. علاوه بر مهارت شما در این شغل، برخورد خوب شما با مشتری باعث می‌شود تا دفعات بعدی نیز برای خدمات مو شما را انتخاب کند.

به روز رسانی مهارت‌های آرایشگری مو

تنها یک بار آموزش دیدن در مهارت‌های آرایش مو برای شما کافی نیست. در واقع شما باید همواره آموزه‌های خود را به‌روز کنید .شما می‌توانید در دوره‌های جدید آموزشی مربوط به رشته‌ی خود شرکت کنید و جدید ترین تکنیک‌ها را بياموزيد.

انجام خدمات مشاوره برای مشتریان:

قبل از شروع به کار لازم است که به مشتری درباره‌ی خدمات مد نظرش مشاوره بدهید و از او اطلاعات کامل راجع به موها و مدل انتخابی او بگیرید. با این کار احتمال خطا کردن شما خیلی کم می‌شود و احتمال اینکه مشتری از کار شما راضی باشد، بالا می‌رود.

رعایت بهداشت فردی و بهداشت محل کار

حتما به بهداشت خودتان و محل کارتان اهمیت دهید. معمولاً تمیز و آراسته بودن آرایشگر و آرایشگاه از نظر مشتریان اهمیت بالایی دارد و یکی از راه‌های جذب مشتری خواهد بود.

چرا با یادگیری شغل آرایشگری مو می‌توانید درآمد زایی کنید؟

اگر کمی خلاقیت داشته باشید و به خوبی مهارت‌های آرایشگری مو را یاد گرفته باشید، می‌توانید از طریق این شغل درآمد زایی کنید و حتی به درآمد بالا و راضی کننده‌ای هم برسید. از دلایل این ادعا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

درآمد آرایشگر مو چقدر است؟

در ابتدا و در بدو ورود به رشته‌ی آرایشگری مو ممکن است درآمد بالایی نداشته باشید زیرا شما باید در ابتدا با دستیاری در کنار یک متخصص حرفه‌ی خود، اصول کار کردن را بياموزيد و سپس به طور مستقل کار کنید.

علاوه بر مهارت اگر در کار خود خلاقیت کافی داشته باشید و تمیز و اصولی کار کنید، خیلی سریع به درآمد های خوب و بالا مي‌رسيد.

شغل آرایشگری مو یکی از شغل های کاربردی و مورد نیاز در جامعه محسوب می‌شود و هر روز افراد بیشتری به خدمات این شغل احتیاج پیدا می‌کنند. پس می‌توان گفت این شغل هم جزو مشاغل پر درآمد و زود بازده است.

به دلیل بالا بودن تنوع زیر شاخه‌های شغل آرایشگری مو در مورد میزان درآمد این رشته نمی‌توان عدد دقیقی داد، ولی شما می‌توانید با مراجعه به مقاله‌های قبل در مورد شغل آرایشگری  که در سایت خانه جوان موجود است به یک عدد تقریبی برای درآمد در این رشته برسید.

درآمد شغل آرایشگری مو با توجه به زیر شاخه‌ی انتخابی، شهر و منطقه‌ی فعالیت، میزان تجربه و سابقه در این شغل و توانایی جذب مشتری، می‌تواند متفاوت باشد.

پرسش و پاسخ:

پاسخ: رشته‌ی کوتاهی و رنگ و لایت یکی از پر مشتری‌ترین زیر شاخه‌ها است.

پاسخ: بله در شهرهای مختلف ایران به خصوص شهر تهران سالن‌هایی هستند که فقط در یک یا دو شاخه از رشته‌ی آرایشگری مو فعالیت می‌کنند.

دیدگاه کاربران
  • شیلا خدادای 8 فروردین 1401

    من یک متخصص شینیون مو هستم و در ظرف یک سال به درآمد خوبی در این رشته رسیدم

    • مدیر واحد دیجیتال مارکتینگ 8 فروردین 1401

      سپاس از نظر شما دوست عزیز. بسیار عالی

  • مریم زارع 8 فروردین 1401

    لطفا در مقاله‌های بعدی در مورد رشته‌ی مراقبت های پوستی هم توضیح بدهید

    • مدیر واحد دیجیتال مارکتینگ 8 فروردین 1401

      بله چشم با کمال میل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *